Mitt Skrivande

Alla inlägg den 14 april 2021

Av Loka - 14 april 2021 13:57

Saknaden av att inte kunna skriva eller läsa en bok är enormt stor speciellt med tanke på att jag varit en stor bokslukare genom åren, glädjen att kunna sätta sig ned och skriva egna alster var en stor drivkraft tillika spännande att se vilken väg ens karaktärer tog eller hur de agerade i olika situationer ibland överenstämde det inte med mina planer men efter en del skavanker så enades vi alltid och det slutatde alltid bra. 
Läsandet har funnits sedan skolåldern och skrivandet började i 13-års åldern och höll fram till 2012 när jag började studera på distans och annan litteratur slukade mitt intresse när studierna tog slut och hoppet om att kunna läsa egna valda böcker så tog det helt stopp. Det gick helt enkelt inte att avsluta en bok inte ens mina favorit författare kunde få mig över tröskeln. En halv sida sedan åkte orden över huvudet som ett jetplan dundrar förbi, ingenting fastnade. Hopplösheten slukade mig totalt när jag insåg att ingen mer bok skulle avslutas. När det gällde skrivandet så höll det i sig lite längre men det var itne riktigt lika kul och hindren slöt upp gång på gång för att slutligen sluta i en misstro även här. 
Nu finns det dock en liten "silverlining".
2019 lyckades jag faktiskt läsa klart en bok av Frida Skybäck, vilken lycka kan jag säga! Njutningen var enorm och hon var en helt ny bekantskap för mig och det var antagligen det som var tänkt. Sedan dess har jag lyckats läsa två andra böcker så hoppet börjar sakta men säkert växa sig starkare när det gäller litteraturen.  
Skrivandet är det lite kämpigare med. Ideer finns det men min egen tilltro har blivit tilltufsad men jag är inte den som ser mig besegrad så även detta ska klaras av vilket tar sig form i bloggandet igen. 
Så av uppenbara skäl kommer det att handla en hel del om färden framåt i skrivandet men även ett och annat som intresserar mig kommer förhoppningsvis på pränt. 

Vi hörs! 

Välkomna in ..!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2021
>>>

Omröstning

Morden i Midsomer, Ser ni den serien? Vilken kriminal Kommissarie Barnaby är bäst?
 Tom Barnaby - John Nettles
 John Barnaby - Neil Dudgeon
 Båda
 Ser inte Morden i Midsomer

Mina Ämnen

Vad skrivs

Mitt Förråd

Translate

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards